how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » איך אתה יודע אם זה בן או בת?

איך אתה יודע אם זה בן או בת?

2023-07-06 18:11:00+02:00

מהן הדרכים השונות לספר את מינו של תינוק?

כשמדובר בבירור מינו של תינוק, ישנן מספר דרכים לעשות זאת. חלק מהשיטות אמינות יותר מאחרות, וחלקן מדויקות יותר. להלן כמה מהדרכים הנפוצות ביותר לגלות את מינו של תינוק:

אולטרסאונד

הדרך הנפוצה ביותר לדעת את מין התינוק היא באמצעות אולטרסאונד. במהלך בדיקת אולטרסאונד, טכנאי ישתמש בגלי קול כדי ליצור תמונה של התינוק ברחם. לאחר מכן הטכנאי יוכל להסתכל על התמונה ולקבוע את מינו של התינוק. אולטרסאונד נעשה בדרך כלל בין 18 ל-20 שבועות של הריון.

בְּדִיקַת מֵי שָׁפִיר

בדיקת מי שפיר היא הליך פולשני יותר מאשר אולטרסאונד. במהלך בדיקת מי השפיר, רופא יחדיר מחט לרחם וייקח דגימה של מי השפיר. לאחר מכן, הדגימה תיבדק עבור סמנים גנטיים שיכולים להצביע על מין התינוק. בדיקת מי שפיר מתבצעת בדרך כלל בין 15 ל-20 שבועות של הריון.

בדיקת דם

בדיקת דם יכולה לשמש גם כדי לקבוע את מין התינוק. במהלך בדיקת דם תילקח דגימה מדם האם ותבדק הורמונים מסוימים שיכולים להצביע על מין התינוק. בדיקות דם נעשות בדרך כלל בין 10 ל-12 שבועות להריון.

בדיקה גנטית

בדיקה גנטית היא דרך נוספת לקבוע את מין התינוק. במהלך הבדיקה הגנטית תילקח דגימה מה-DNA של התינוק ותבדק סמנים גנטיים מסוימים שיכולים להצביע על מין התינוק. בדיקה גנטית נעשית בדרך כלל בין 10 ל-12 שבועות להריון.

עד כמה בדיקות אלו מדויקות?

כל הבדיקות הללו בדרך כלל מדויקות מאוד. אולטרסאונד הוא בדרך כלל המדויק ביותר, עם שיעור דיוק של כ-99%. לדיקור מי שפיר ובדיקות דם יש דיוק של כ-98%, ולבדיקות גנטיות יש דיוק של כ-97%.

מהם הסימנים של ילד או ילדה?

ישנם גם כמה סימנים שיכולים להצביע על מינו של תינוק. לדוגמה, אם קצב הלב של התינוק הוא מעל 140 פעימות לדקה, סביר יותר שמדובר בבת. אם קצב הלב של התינוק נמוך מ-140 פעימות לדקה, סביר יותר שמדובר בבן. סימנים אחרים שיכולים להצביע על מינו של התינוק כוללים את צורת הגולגולת של התינוק, צורת אפו של התינוק וצורתו של הסנטר של התינוק.

מהם הסיכונים של בדיקות אלו?

לכל הבדיקות הללו יש סיכונים מסוימים. אולטרסאונד, בדיקת מי שפיר ובדיקות דם עלולים לגרום לאי נוחות או כאב. בדיקה גנטית יכולה גם לגרום לאי נוחות או כאב, כמו גם סיכון קטן להפלה.

סיכום

כשמדובר בבירור מינו של תינוק, ישנן מספר דרכים לעשות זאת. אולטרסאונד, בדיקת מי שפיר, בדיקות דם ובדיקות גנטיות הן כולן דרכים אמינות ומדויקות לקבוע את מין התינוק. עם זאת, כל הבדיקות הללו כרוכות בסיכונים מסוימים, ולכן חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתחליט איזו בדיקה מתאימה לך. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטונים על הנושא ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן