how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » איך אתה יודע אם חלית בחצבת?

איך אתה יודע אם חלית בחצבת?

2023-07-04 13:33:00+02:00

מה זה חצבת?

חצבת היא נגיף מדבק מאוד שעלול לגרום לסיבוכים בריאותיים חמורים. זה מתפשט באמצעות מגע עם אדם נגוע, או באמצעות שיעול, התעטשות או מגע עם רוק או ריר. זה נפוץ בעיקר בילדים, אבל יכול להשפיע גם על מבוגרים. תסמינים של חצבת כוללים חום, נזלת, שיעול, עיניים אדומות ופריחה שמתפשטת בכל הגוף. זה יכול גם לגרום לסיבוכים כגון דלקת ריאות, דלקת מוח ואפילו מוות.

איך אתה יודע אם חלית בחצבת?

אם היו לך חצבת, סביר להניח שתהיה לך פריחה שמתפשטת בכל הגוף. הפריחה מתחילה בדרך כלל בפנים ומתפשטת אל החזה, הידיים והרגליים. זה בדרך כלל אדום ומגרד. תסמינים אחרים של חצבת כוללים חום, נזלת ושיעול. אם חלית בחצבת, ייתכן שתהיה לך תוצאה חיובית גם בבדיקת דם. בדיקה זו מחפשת נוגדנים לנגיף. אם היו לך חצבת, הגוף שלך יפתח נוגדנים כדי להילחם בנגיף.

מהם הסיבוכים של חצבת?

חצבת עלולה לגרום לסיבוכים בריאותיים חמורים, כולל דלקת ריאות, דלקת מוח ואפילו מוות. דלקת ריאות היא זיהום של הריאות שעלול לגרום לקשיי נשימה, כאבים בחזה וחום. דלקת המוח היא דלקת במוח שעלולה לגרום להתקפים, בלבול ואפילו מוות.

כיצד ניתן למנוע חצבת?

הדרך הטובה ביותר למנוע חצבת היא להתחסן. החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR) יעיל מאוד במניעת חצבת. מומלץ לכל הילדים לקבל שתי מנות של חיסון MMR. גם מבוגרים שלא חוסנו צריכים לקבל את החיסון.

מתי כדאי לראות רופא?

אם אתה חושב שאולי נחשפת לחצבת, עליך לפנות מיד לרופא. הרופא שלך יכול לעשות בדיקה גופנית ולהזמין בדיקת דם כדי לראות אם סבלת מחצבת. חשוב לקבל טיפול רפואי בהקדם האפשרי כדי למנוע סיבוכים חמורים. אם חלית בחצבת, חשוב לנקוט בצעדים כדי למנוע את הפצתה לאחרים. זה כולל הישארות בבית מהעבודה או מבית הספר, שטיפת ידיים לעתים קרובות והימנעות ממגע עם אחרים. חצבת היא וירוס מדבק מאוד שעלול לגרום לסיבוכים בריאותיים חמורים. אם אתה חושב שאולי חלית בחצבת, חשוב לפנות מיד לרופא. חיסון הוא הדרך הטובה ביותר למנוע חצבת. למידע נוסף, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן