how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » איך לדעת אם יש לך קורונה? | תסמינים ובדיקות של COVID-19

איך לדעת אם יש לך קורונה? | תסמינים ובדיקות של COVID-19

2023-07-06 20:43:00+02:00

מה זה COVID-19?

COVID-19 היא מחלה מדבקת בדרכי הנשימה הנגרמת על ידי נגיף קורונה חדש. זו מגיפה עולמית שגרמה להרבה בלבול ופחד. הנגיף מתפשט באמצעות מגע עם אדם נגוע, באמצעות טיפות כאשר מישהו משתעל או מתעטש, ובאמצעות מגע עם משטחים מזוהמים.

תסמינים של COVID-19

התסמינים השכיחים ביותר של COVID-19 הם חום, שיעול יבש וקוצר נשימה. תסמינים אחרים עשויים לכלול עייפות, כאבי גוף, כאב גרון, אובדן טעם או ריח, ובחילות או הקאות. חשוב לציין כי ייתכן שלחלק מהאנשים אין תסמינים כלל. אם היית בקשר עם מישהו שנבדק חיובי ל-COVID-19, חשוב לעקוב מקרוב אחר בריאותך לאיתור סימנים או תסמינים.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים, חשוב לפנות לטיפול רפואי:- קשיי נשימה- כאב או לחץ מתמשכים בחזה- בלבול חדש או חוסר יכולת לעורר- שפתיים או פנים כחלחלות

בדיקות ל-COVID-19

אם אתה חווה אחד מהתסמינים של COVID-19, חשוב להיבדק. הבדיקה זמינה במקומות רבים וניתן לבצע אותה בבית או במשרד הרופא. הבדיקה הנפוצה ביותר היא מקלון אף, המשמש לאיסוף דגימת ריר מהאף. לאחר מכן דגימה זו נבדקת עבור נוכחות הנגיף.

כיצד לדעת אם יש לך COVID-19

הדרך היחידה לדעת בוודאות אם יש לך COVID-19 היא להיבדק. אם היית בקשר עם מישהו שנבדק חיובי ל-COVID-19, חשוב לעקוב מקרוב אחר בריאותך לאיתור סימנים או תסמינים.

מניעת התפשטות COVID-19

הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות COVID-19 היא לתרגל ריחוק חברתי, ללבוש כיסוי פנים בפומבי ולשטוף ידיים לעתים קרובות. חשוב גם להימנע ממגע עם אנשים חולים ולהישאר בבית אם אתה מרגיש לא טוב.

השוואה מהירה

תסמינים בדיקה מְנִיעָה
חום, שיעול יבש, קוצר נשימה מקלון אף ריחוק חברתי, כיסוי פנים, שטיפת ידיים

לסיכום, חשוב להיות מודעים לתסמינים של COVID-19 ולהיבדק אם אתם חווים אחד מהם. חשוב גם לתרגל אמצעי מניעה כמו התרחקות חברתית, כיסוי פנים ושטיפה תכופה. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן