how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » איך לדעת מתי אתה מבייץ

איך לדעת מתי אתה מבייץ

2023-07-06 00:40:00+02:00

מה זה ביוץ?

ביוץ הוא תהליך של שחרור ביצית מהשחלה. היא מתרחשת באמצע המחזור החודשי של האישה, בדרך כלל בסביבות היום ה-14. במהלך הביוץ, הביצית משתחררת מהשחלה ועוברת במורד החצוצרה, שם ניתן להפריה על ידי זרע. אם הביצית לא מופרית, היא תושפך במהלך הווסת הבאה של האישה.

סימני ביוץ

ישנם מספר סימנים שיכולים להעיד מתי אישה מבייצת. אלה כוללים שינויים בריר צוואר הרחם, עלייה בטמפרטורת הגוף הבסיסית ושינויים במיקומו של צוואר הרחם.

ריר צוואר הרחם

ריר צוואר הרחם הוא נוזל המיוצר על ידי צוואר הרחם. במהלך הביוץ, הכמות והעקביות של ריר צוואר הרחם משתנה. הוא הופך דק יותר, ברור יותר וחלקלק יותר. זהו סימן לכך שהביוץ מתרחש.

טמפרטורת גוף בסיסית

טמפרטורת הגוף הבסיסית היא הטמפרטורה של הגוף במנוחה. במהלך הביוץ, טמפרטורת הגוף הבסיסית של האישה עשויה לעלות מעט. הסיבה לכך היא עלייה בהורמון הפרוגסטרון.

מצב צוואר הרחם

מיקום צוואר הרחם יכול להשתנות גם במהלך הביוץ. במהלך הביוץ צוואר הרחם הופך רך יותר, גבוה יותר ופתוח יותר. זהו סימן לכך שהביוץ מתרחש.

בדיקות ביוץ

בדיקות ביוץ הן דרך נוחה לעקוב אחר הביוץ. בדיקות אלו מודדות את רמות ההורמון הלוטייניזציה (LH) בשתן. LH הוא הורמון שמשתחרר מבלוטת יותרת המוח וגורם לשחרור ביצית מהשחלה. ניתן לרכוש בדיקות ביוץ ללא מרשם רופא והן קלות לשימוש.

מעקב אחר ביוץ

מעקב אחר ביוץ יכול להיות כלי מועיל לנשים המנסות להרות. על ידי מעקב אחר הביוץ, נשים יכולות לתכנן טוב יותר את קיום יחסי המין ולהגדיל את סיכוייהן להיכנס להריון.

לוח ביוץ

לוח ביוץ הוא כלי מועיל למעקב אחר הביוץ. לוח ביוץ הוא טבלה המציגה את ימי החודש שבהם יש סיכוי גבוה לאישה לבייץ. הוא מבוסס על אורך המחזור החודשי של האישה ויכול לעזור לה לזהות את הימים הפוריים ביותר שלה.

ערכות מנבא ביוץ

ערכות מנבא ביוץ הן כלי מועיל נוסף למעקב אחר הביוץ. ערכות אלו מודדות את רמות ההורמון הלוטייניזציה (LH) בשתן. כאשר רמות ה-LH עולות, זה סימן שהביוץ עומד להתרחש.

מעקבי פוריות

צגי פוריות הם מכשירים אלקטרוניים העוקבים אחר פוריות האישה. מכשירים אלה מודדים שינויים בהורמונים וגורמים אחרים המצביעים על מתי יש סיכוי גבוה לאישה לביוץ.

סיכום

לדעת מתי את מבייצת היא חלק חשוב בתכנון ההריון. על ידי מעקב אחר הביוץ, נשים יכולות לתכנן טוב יותר את קיום יחסי המין ולהגדיל את סיכוייהן להיכנס להריון. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן