how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » זרעי צ'יה מושרים: יתרונות, טיפים ומתכונים

זרעי צ'יה מושרים: יתרונות, טיפים ומתכונים

2023-06-16 15:36:00+02:00

מה הם זרעי צ'יה?

זרעי צ'יה הם זרע קטן בצורת אליפסה המגיע מצמח הסלוויה היספניקה, שמקורו במרכז ודרום אמריקה. זרעי צ'יה הם מקור מצוין לתזונה, המכילים כמויות גבוהות של סיבים, חלבון, שומנים בריאים ונוגדי חמצון. הם גם מקור מצוין לסידן, מגנזיום וזרחן. ניתן לאכול זרעי צ'יה חיים, מושרים או טחונים לאבקה.

היתרונות של השריית זרעי צ'יה

השריית זרעי צ'יה היא דרך מצוינת להפיק את המרב מהיתרונות התזונתיים שלהם. השריית זרעי צ'יה מסייעת בפירוק השכבה החיצונית של הזרע, ומקלה על הגוף לעכל ולספוג את חומרי הזנה. השריית זרעי צ'יה עוזרת גם להפחית את כמות החומצה הפיטית, שעלולה להפריע לספיגת המינרלים. בנוסף, השריית זרעי צ'יה עוזרת להפוך אותם לטעימים יותר וקלים יותר לעיכול.

טיפים להשריית זרעי צ'יה

בהשריית זרעי צ'יה, חשוב להשתמש ביחס של חלק אחד של זרעי צ'יה לשלושה חלקים נוזלים. זה יכול להיות כל סוג של נוזל, כגון מים, חלב שקדים או חלב קוקוס. יש להשרות את זרעי הצ'יה למשך ארבע שעות לפחות, או לילה שלם לקבלת התוצאות הטובות ביותר. לאחר ההשריה ניתן לשמור את זרעי הצ'יה במקרר עד חמישה ימים.

כיצד להשתמש בזרעי צ'יה ספוגים

ניתן להשתמש בזרעי צ'יה מושרים במגוון מתכונים. ניתן להוסיף אותם לשייקים, שיבולת שועל, יוגורט וסלטים. הם יכולים לשמש גם כתוספת למוצרי מאפה, כגון מאפינס ולחמים. זרעי צ'יה מושרים יכולים לשמש גם להכנת פודינג צ'יה, שהוא חטיף טעים ומזין.

מתכון לפודינג צ'יה

רכיבים:- 1/2 כוס זרעי צ'יה- 2 כוסות חלב שקדים- 2 כפות דבש- 1 כפית תמצית וניל- 1/4 כפית קינמון טחון הוראות: 1. בקערה בינונית מערבבים את זרעי הצ'יה, חלב השקדים, הדבש, תמצית הווניל והקינמון.2. מערבבים עד שהמרכיבים מתאחדים היטב.3. מכסים את הקערה ומכניסים למקרר לארבע שעות לפחות, או למשך הלילה.4. הגש צונן.

סיכום

השריית זרעי צ'יה היא דרך מצוינת להפיק את המרב מהיתרונות התזונתיים שלהם. השריית זרעי צ'יה מסייעת בפירוק השכבה החיצונית של הזרע, ומקלה על הגוף לעכל ולספוג את חומרי הזנה. בנוסף, השריית זרעי צ'יה עוזרת להפוך אותם לטעימים יותר וקלים יותר לעיכול. ניתן להשתמש בזרעי צ'יה מושרים במגוון מתכונים, כגון שייקים, שיבולת שועל, יוגורט, סלטים ופודינג צ'יה. למידע נוסף על זרעי צ'יה וכיצד להשתמש בהם, בדוק את הסרטון הזה .

דעה אישית

אני אוהב להשתמש בזרעי צ'יה במתכונים שלי. הם מקור מצוין לתזונה וניתן להשתמש בהם בכל כך הרבה דרכים שונות. אני אוהבת במיוחד להכין פודינג צ'יה עם זרעי צ'יה ספוגים. זהו חטיף טעים ומזין שקל להכין וניתן ליהנות ממנו בכל שעה ביום. אני ממליץ בחום לנסות זרעי צ'יה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן