how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » כמה זמן אחרי הפסקת הגלולות אפשר להיכנס להריון?

כמה זמן אחרי הפסקת הגלולות אפשר להיכנס להריון?

2023-06-25 09:25:00+02:00

מהו ציר הזמן להיכנס להריון לאחר הפסקת הגלולה?

אם נטלת גלולות למניעת הריון וכעת את מוכנה להתחיל לנסות להרות, ייתכן שאת תוהה כמה זמן ייקח להכנס להריון לאחר הפסקת הגלולה. התשובה תלויה במספר גורמים, כולל סוג הגלולה שנטלת, גילך והבריאות הכללית שלך. חשוב לציין שאת יכולה להיכנס להריון ברגע שמפסיקים ליטול את הגלולה. אמנם אפשר להרות מיד, אבל סביר יותר שייקח כמה חודשים עד שהגוף שלך יסתגל לשינוי בהורמונים וכדי שהפוריות תחזור לקדמותה. אם נטלת גלולה משולבת (כזו שמכילה גם אסטרוגן וגם פרוגסטין), סביר להניח שהפוריות שלך תחזור לקדמותה תוך מספר שבועות לאחר הפסקת נטילתה. הסיבה לכך היא שההורמונים בגלולה מדכאים את הביוץ, וברגע שתפסיק לקחת אותו, הגוף שלך יתחיל לייצר הורמונים שוב והביוץ יתחדש. אם נטלת גלולה עם פרוגסטין בלבד, ייתכן שיידרש קצת יותר זמן עד שהפוריות שלך תחזור לקדמותה. הסיבה לכך היא שהפרוגסטין בגלולה יכול לדכא את הביוץ עד שלושה חודשים לאחר הפסקת הנטילה. הגיל שלך הוא גם גורם למהירות שבה אתה יכול להיכנס להריון לאחר הפסקת הגלולה. אם אתה בשנות ה-20 או ה-30 המוקדמות שלך, הפוריות שלך אמורה לחזור לשגרה מהר יחסית. עם זאת, אם אתה בסוף שנות ה-30 או ה-40 שלך, ייתכן שיחלוף זמן רב יותר עד שהגוף שלך מסתגל לשינוי בהורמונים וכדי שהפוריות שלך תחזור לקדמותה.

כיצד להגדיל את סיכויי ההתעברות לאחר הפסקת הגלולה

לאחר שהפסקת ליטול את הגלולה, יש כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי להגדיל את הסיכוי להרות. ראשית, חשוב לעקוב אחר הביוץ שלך. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בערכת מנבא ביוץ או על ידי מעקב אחר טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך. מעקב אחר הביוץ שלך יעזור לך לקבוע מתי אתה הכי פורה ויגדיל את הסיכויים שלך להרות. שנית, חשוב לקיים יחסי מין קבועים במהלך הימים הפוריים ביותר שלך. קיום יחסי מין כל יומיים במהלך הימים הפוריים ביותר שלך יגדיל את הסיכויים שלך להרות. לבסוף, חשוב לוודא שאתה מקבל מספיק חומצה פולית. חומצה פולית היא רכיב תזונתי חשוב להתעברות ולהתפתחות העובר, לכן חשוב לוודא שאתה מקבל ממנה מספיק.

דעה אישית

כניסה להריון לאחר הפסקת הגלולה עלולה להיות תהליך מבלבל ומכריע. חשוב לזכור שייתכן שיחלפו מספר חודשים עד שהגוף שלך יסתגל לשינוי ההורמונים וכדי שהפוריות תחזור לקדמותה. חשוב גם לעקוב אחר הביוץ שלך, לקיים יחסי מין קבועים במהלך הימים הפוריים ביותר שלך, ולוודא שאתה מקבל מספיק חומצה פולית. עם קצת סבלנות ומסירות, את יכולה להגדיל את הסיכויים שלך להרות ולהיכנס להריון בריא. למידע נוסף על כניסה להריון לאחר הפסקת הגלולה, עיין בסרטון זה מיוטיוב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן