how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » כמה זמן לקח לבנות את מגדל אייפל?

כמה זמן לקח לבנות את מגדל אייפל?

2023-06-28 08:17:00+02:00

מגדל אייפל: מבנה איקוני

מגדל אייפל הוא אחד המבנים האייקוניים ביותר בעולם. זהו סמל של פריז, צרפת, ומבקרים בו מיליוני אנשים מדי שנה. המגדל מתנשא לגובה של 324 מטר והוא המבנה הגבוה ביותר בפריז. זהו גם האנדרטה בתשלום המתויירת ביותר בעולם. מגדל אייפל תוכנן על ידי המהנדס האזרחי הצרפתי גוסטב אייפל ונבנה בשנת 1889. הוא נבנה כקשת הכניסה ליריד העולמי של 1889, שנערך בפריז כדי לחגוג את יום השנה ה-100 למהפכה הצרפתית. המגדל היה אמור להיות מבנה זמני, אבל הוא היה כל כך פופולרי עד שהוא המשיך לעמוד.

כמה זמן לקח לבנות את מגדל אייפל?

בנייתו של מגדל אייפל החלה בינואר 1887 והושלמה במרץ 1889. הפרויקט כולו ארך שנתיים. הבנייה נעשתה בשלושה שלבים. השלב הראשון היה היסוד, שהושלם ביוני 1887. השלב השני היה בניית ארבע רגלי המגדל, שהסתיימה בדצמבר 1887. השלב השלישי והאחרון היה בניית המפלסים העליונים של המגדל. המגדל, שהושלם במרץ 1889.

האתגרים של בניית מגדל אייפל

בניית מגדל אייפל הייתה משימה ענקית. הפרויקט דרש שימוש ביותר מ-18,000 חתיכות ברזל ו-2.5 מיליון מסמרות. חלקי הברזל יוצרו מראש במפעל של אייפל ולאחר מכן הועברו לאתר הבנייה. לאחר מכן, הרכיבים הורכבו במקום על ידי צוות של 300 עובדים. בניית המגדל הייתה גם אתגר בשל גובהו. גובה המגדל 324 מטר, שהוא יותר מפי שניים מגובה אנדרטת וושינגטון. העובדים נאלצו לבנות את המגדל בשלבים, להתחיל מלמטה ולעשות את דרכם למעלה. זו הייתה משימה קשה, שכן העובדים נאלצו לבנות פיגומים וסולמות כדי להגיע למפלסים הגבוהים יותר של המגדל.

מגדל אייפל היום

כיום, מגדל אייפל הוא אחד המבנים המוכרים ביותר בעולם. זהו סמל של פריז ומבקרים בו מיליוני אנשים מדי שנה. המגדל הוא גם מקום פופולרי עבור תיירים לצלם תמונות וליהנות מהנוף של העיר.

מגדל אייפל: סמל של פריז

מגדל אייפל הוא סמל של פריז ותזכורת להיסטוריה העשירה של העיר. זוהי עדות לעבודה הקשה ומסירותם של העובדים שבנו אותה ותזכורת לכוחה של כושר ההמצאה האנושי. מגדל אייפל עומד כתזכורת ליופי ולפאר של העיר פריז.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן