how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

2023-06-25 05:20:00+02:00

ייסוד ממלכת ישראל

ממלכת ישראל נוסדה במאה ה-10 לפני הספירה, כאשר שבטי ישראל התאחדו תחת שלטונו של שאול המלך. את שאול ירש בנו דוד, אשר מיוחס לו הקמת הממלכה והרחבת גבולותיה. בתקופת שלטונו של דוד הגיעה הממלכה להיקף הגדול ביותר, המשתרעת מהים התיכון ועד נהר הירדן.

הממלכה החצויה

בשנת 930 לפנה"ס חולקה הממלכה לשתי ישויות נפרדות: ממלכת ישראל הצפונית וממלכת יהודה הדרומית. הממלכה הצפונית נשלטה על ידי רצף של מלכים מבית ישראל, ואילו הממלכה הדרומית נשלטה על ידי רצף של מלכים מבית יהודה.

נפילת הממלכה הצפונית

ממלכת ישראל הצפונית נכבשה על ידי האימפריה האשורית בשנת 722 לפני הספירה. האשורים גירשו את בני ישראל לחלקים אחרים של האימפריה שלהם, ובכך סיים למעשה את ממלכת ישראל.

נפילת ממלכת הדרום

ממלכת יהודה הדרומית נכבשה על ידי האימפריה הבבלית בשנת 586 לפני הספירה. הבבלים הרסו את בית המקדש בירושלים, ורבים מתושבי יהודה הוצאו לגלות. ממלכת יהודה הוחזרה בסופו של דבר תחת שלטון האימפריה הפרסית בשנת 539 לפני הספירה.

סופה של ממלכת ישראל

ממלכת ישראל הסתיימה למעשה עם נפילת ממלכת הצפון בשנת 722 לפני הספירה. למרות שממלכת יהודה שוקמה תחת שלטונה של האימפריה הפרסית, היא מעולם לא הצליחה להחזיר את תהילתה לשעבר. ממלכת ישראל נעלמה לתמיד, ובני ישראל היו מפוזרים בכל העולם.

מורשת ממלכת ישראל

ממלכת ישראל הותירה מורשת מתמשכת בעולם. לתרבות ולדת שלה הייתה השפעה עמוקה על התפתחות היהדות, הנצרות והאסלאם. הממלכה גם הותירה אחריה מסורת ספרותית עשירה, כאשר רבים מסיפוריה ואגדותיה נשתמרו בתנ"ך. כיום, מורשת ממלכת ישראל ממשיכה לחיות במדינת ישראל המודרנית. המדינה נוסדה בשנת 1948, והיא הפכה למרכז משגשג של תרבות, מסחר ותעשייה. למידע נוסף על ממלכת ישראל, ניתן למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן