how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » מה ההבדל בין דולפין לכריש?

מה ההבדל בין דולפין לכריש?

2023-06-16 14:16:00+02:00

מבוא

דולפינים וכרישים הם שניים מיצורי הים האיקוניים ביותר, אך הם שונים מאוד זה מזה. דולפינים הם יונקים, ואילו כרישים הם דגים. יש להם דיאטות, התנהגויות ומאפיינים גופניים שונים. במאמר זה נחקור את ההבדלים בין דולפינים לכרישים.

מאפיינים פיזיים

ההבדל הברור ביותר בין דולפינים לכרישים הוא המאפיינים הפיזיים שלהם. דולפינים הם יונקים, ויש להם צורת גוף יעילה עם סנפיר גב מעוקל וחוטם דמוי מקור. יש להם גם חור נשימה בחלק העליון של הראש לנשימה. גודלם של דולפינים נע בין 4.5 רגל ל-30 רגל באורך ויכולים לשקול עד 1,500 פאונד.כרישים, לעומת זאת, הם דגים. יש להם גוף בצורת טורפדו עם חוטם מחודד וסנפיר גב שטוח ומשולש. גודלם של כרישים נע בין 6 אינץ' ל-50 רגל באורך ויכולים לשקול עד 2,000 פאונד.

התנהגות

גם לדולפינים ולכרישים יש התנהגויות שונות. דולפינים הם יצורים חברתיים וחיים בקבוצות הנקראות תרמילים. הם מתקשרים זה עם זה תוך שימוש במגוון צלילים ושפת גוף. דולפינים הם גם אינטליגנטיים מאוד וניתן לאמן אותם לבצע טריקים.כרישים, לעומת זאת, הם יצורים בודדים ומעדיפים לצוד לבד. הם מתקשרים זה עם זה באמצעות שפת גוף וריח. כרישים אינם אינטליגנטים כמו דולפינים ולא ניתן לאמן אותם לבצע טריקים.

דִיאֵטָה

גם לדולפינים ולכרישים יש דיאטות שונות. דולפינים הם טורפים ואוכלים בעיקר דגים, דיונונים וסרטנים. הם אוכלים גם חומר צמחי. הכרישים הם גם טורפים, אבל הם אוכלים בעיקר דגים, דיונונים ויצורי ים אחרים. הם גם אוכלים קצת חומר צמחי, אבל לא כמו דולפינים.

בית גידול

גם לדולפינים ולכרישים יש בתי גידול שונים. דולפינים נמצאים בכל האוקיינוסים והימים ברחבי העולם. הם מעדיפים מים חמים ורדודים ליד החוף.כרישים נמצאים גם בכל האוקיינוסים והימים ברחבי העולם. עם זאת, הם מעדיפים מים עמוקים וקרים יותר הרחק מהחוף.

שִׁעתוּק

ההבדל האחרון בין דולפינים לכרישים הוא הרבייה שלהם. דולפינים הם יונקים ומולידים צעירים חיים. תקופת ההיריון של דולפינים היא כ-12 חודשים. כרישים הם דגים ומטילים ביצים. תקופת ההיריון של כרישים היא כ-6 חודשים.

סיכום

דולפינים וכרישים הם שניים מיצורי הים האיקוניים ביותר, אך הם שונים מאוד זה מזה. דולפינים הם יונקים, ואילו כרישים הם דגים. יש להם דיאטות, התנהגויות ומאפיינים גופניים שונים. אם אתה רוצה ללמוד עוד על דולפינים וכרישים, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן