how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » מה עושים בערב החג השני של פסח?

מה עושים בערב החג השני של פסח?

2023-06-19 17:08:00+02:00

מבוא לחג השני של פסח

פסח הוא חג יהודי החוגג את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים העתיקה. הוא נחגג במשך שמונה ימים, כאשר הימים הראשונים והאחרונים הם החשובים ביותר. היום השני של פסח מכונה "החג השני" והוא זמן לחגיגה והרהורים. במאמר זה נבדוק מה אנחנו עושים בערב החג השני של פסח.

מסורות החג השני של פסח

החג השני של פסח הוא זמן לחגיגה והרהורים. ביום זה אנו חוגגים את חירותם של בני ישראל מעבדות במצרים. אנו זוכרים גם את הניסים שעשה אלוהים כדי להביא לחופש זה. אחת המסורות החשובות ביותר של החג השני של פסח היא הסדר. הסדר הוא סעודה פולחנית שאוכלים בלילות הראשון והשני של פסח. במהלך הסדר אנו קוראים מההגדה, ספר המספר את סיפור יציאת מצרים. אנו אוכלים גם מאכלים מיוחדים המסמלים את ההיבטים השונים של הסיפור. מסורת חשובה נוספת של החג השני של פסח היא אמירת הלל. ההלל הוא סדרה של תהילים הנאמרים בשבח ה'. הוא נקרא באופן מסורתי ביום השני של פסח.

מאכלים לחג השני של פסח

האוכל הוא חלק חשוב בחג השני של פסח. ביום זה אנו אוכלים מאכלים מיוחדים המסמלים את ההיבטים השונים של סיפור יציאת מצרים. אחד המאכלים החשובים לחג השני של פסח הוא מצה. מצה היא מצות שטוחה המסמלת את החיפזון שבו יצאו בני ישראל ממצרים. אוכלים אותו לאורך כל החג. מאכל חשוב נוסף לחג השני של פסח הוא החרוסת. חרוסת היא תערובת של תפוחים, אגוזים ותבלינים המסמלת את המכתש ששימשו את בני ישראל כשהיו עבדים במצרים. אוכלים אותו במהלך סעודת הסדר. מאכלים מסורתיים נוספים לחג השני של פסח כוללים ביצים קשות, עשבי תיבול מרירים ועצם כבש צלויה. מאכלים אלו מסמלים היבטים שונים בסיפור יציאת מצרים.

פעילויות לחג ב' של פסח

בנוסף לאכילת מאכלים מיוחדים, ישנן פעילויות רבות בהן ניתן ליהנות בחג השני של פסח. אחת הפעילויות הפופולריות היא משחק סביבון. הסביבון הוא סביבון בעל ארבע צדדים עם אותיות עבריות בכל צד. שחקנים מסובבים בתורו את הסביבון ואוספים אסימונים על סמך האות הנוחתת עם הפנים כלפי מעלה. פעילות פופולרית נוספת היא שירת שירי פסח. שירי פסח הם שירים מסורתיים המספרים את סיפור יציאת מצרים. הם מושרים לעתים קרובות במהלך סעודת הסדר. לבסוף, משפחות רבות נהנות לספר סיפורים על יציאת מצרים. סיפורים אלו מסופרים לרוב על ידי אב הבית במהלך סעודת הסדר.

סיכום

החג השני של פסח הוא זמן לחגיגה והרהורים. ביום זה אנו חוגגים את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים וזוכרים את הניסים שעשה ה' על מנת להביא לחופש זה. כמו כן אנו אוכלים מאכלים מיוחדים המסמלים את ההיבטים השונים של הסיפור ונהנים מפעילויות כמו משחק סביבון ושירת שירי פסח. על ידי שמירה על מסורות אלו, נוכל להבטיח שסיפור יציאת מצרים ייזכר לדורות הבאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן