how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

2023-06-11 04:49:00+02:00

מהו היפופוטם?

היפופוטם, המכונה בדרך כלל היפופוטם, הוא יונק גדול, מימי למחצה, יליד אפריקה שמדרום לסהרה. היפופוטמים הם היונק היבשתי השלישי בגודלו אחרי פילים וקרנפים, והם הארטיודקטילים הכבדים ביותר. ניתן לזהות אותם על ידי פלג הגוף העליון שלהם בצורת חבית, פיות הנפתחים לרווחה המציגים ניבים כלבים גדולים, גופים כמעט חסרי שיער, רגליים עמודות וגודל גדול. למרות הדמיון הפיזי שלהם לחזירים, קרובי משפחתם החיים הקרובים ביותר הם לווינים כמו לווייתנים ו צבונים .

מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

נקבת ההיפופוטם ידועה בתור פרה. ההיפופוטם הזכר ידוע בתור שור. המונח "היפופוטם" נגזר מהמילים היווניות "היפופוטם" שמשמעותן "סוס" ו"פוטמוס" שמשמעותן "נהר".

התנהגות היפופוטמים

היפופוטמים הם מאוד טריטוריאליים ויכולים להיות מאוד אגרסיביים. הם הכי פעילים בלילה ומבלים את היום במים או בבוץ כדי לשמור על קור רוח ולהגן על עורם מהשמש. הם גם בעלי חיים חברתיים מאוד וחיים בקבוצות של עד 30 פרטים.

בית גידול היפואי

היפופוטמים נמצאים בנהרות, אגמים וביצות באפריקה שמדרום לסהרה. הם נמצאים לרוב בנהר הנילוס וביובליו במזרח אפריקה. הם מצויים גם בנהרות של מערב אפריקה, בנהר הזמבזי בדרום אפריקה ובדלתת אוקוונגו בבוצואנה.

רבייה של היפופוטמים

היפופוטמים נקבות מגיעות לבגרות מינית בסביבות גיל 5 וזכרים בסביבות גיל 7. ההזדווגות מתרחשת במים וההריון נמשך 8 חודשים. הנקבה יולדת עגל בודד, שנולד מתחת למים ויכול לשחות תוך דקות. העגל יישאר עם אמו עד שנתיים לפני שיהפוך לעצמאי.

סיכום

נקבת ההיפופוטם ידועה כפרה וההיפופוטם הזכר ידוע בתור שור. היפופוטמים הם מאוד טריטוריאליים ויכולים להיות מאוד אגרסיביים. הם פעילים ביותר בלילה ומבלים את היום במים או בבוץ כדי לשמור על קור רוח ולהגן על עורם מהשמש. הם גם בעלי חיים חברתיים מאוד וחיים בקבוצות של עד 30 פרטים. היפופוטמים נמצאים בנהרות, אגמים וביצות באפריקה שמדרום לסהרה. היפופוטמים נקבות מגיעות לבגרות מינית בסביבות גיל 5 וזכרים בסביבות גיל 7. למידע נוסף על ההיפופוטם, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן