how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » איך לדעת אם זה זהב אמיתי?

איך לדעת אם זה זהב אמיתי?

2023-06-30 18:03:00+02:00

מה זה זהב אמיתי?

זהב אמיתי הוא מתכת יקרה שהיא נדירה, ניתנת לגיבוש ואינה משחית. הוא משמש לעתים קרובות בתכשיטים, מטבעות ופריטים דקורטיביים אחרים. זהב משמש גם באלקטרוניקה ויישומים תעשייתיים אחרים בשל המוליכות החשמלית המצוינת שלו. זהב נמדד בקראט, כאשר זהב 24 קראט הוא הצורה הטהורה ביותר.

כיצד לזהות זהב אמיתי

זיהוי זהב אמיתי יכול להיות משימה מסובכת, שכן ישנם סוגים רבים של תכשיטים מצופים זהב ופריטים אחרים שנראים כמו זהב אמיתי. הנה כמה טיפים שיעזרו לך לקבוע אם מה שיש לך הוא זהב אמיתי או לא.

בדיקה ויזואלית

הצעד הראשון בזיהוי זהב אמיתי הוא בדיקה ויזואלית שלו. לזהב אמיתי צבע צהוב מובהק וברק בהיר ומבריק. זהב מזויף, לעומת זאת, עשוי להיות בעל צבע עמום, אפרפר או גוון ירקרק. בנוסף, זהב אמיתי כבד יותר מזהב מזויף, כך שאם יש לך שני פריטים שנראים זהים אבל אחד כבד יותר מהשני, סביר להניח שהכבד יותר הוא זהב אמיתי.

בדיקת חומצה

דרך נוספת לזהות זהב אמיתי היא לבצע בדיקת חומצה. בדיקה זו כוללת מריחת טיפת חומצה חנקתית על אזור קטן של הפריט המדובר. אם הפריט הוא זהב אמיתי, החומצה לא תגיב איתו. אם הפריט הוא זהב מזויף, החומצה תגרום לתגובה, כגון בעבוע או שינוי צבע.

מבחן מגנט

זהב אמיתי אינו מגנטי, אז אם יש לך מגנט בהישג יד, אתה יכול להשתמש בו כדי לבדוק את הפריט שלך. כל שעליך לעשות הוא להחזיק את המגנט עד לפריט המדובר ואם הוא נמשך למגנט, זה לא זהב אמיתי.

בדיקת רנטגן

אם אתה עדיין לא בטוח אם הפריט שלך הוא זהב אמיתי, אתה יכול לקחת אותו לאיש מקצוע לבדיקת רנטגן. בדיקה זו משתמשת בקרני רנטגן כדי לקבוע את הרכב הפריט. אם הפריט הוא זהב אמיתי, צילומי הרנטגן יראו דפוס ברור.

סיכום

זיהוי זהב אמיתי יכול להיות משימה מסובכת, אבל עם הכלים והידע הנכונים, אתה יכול בקלות לקבוע אם מה שיש לך הוא אמיתי או לא. אם אתה עדיין לא בטוח, אתה תמיד יכול לקחת אותו לאיש מקצוע לבדיקת רנטגן. למידע נוסף, תוכל לבקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן