how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » איך לדעת אם יהלום אמיתי?

איך לדעת אם יהלום אמיתי?

2023-07-06 04:45:00+02:00

מה זה יהלום?

יהלום הוא אבן חן יקרה המורכבת מאטומי פחמן המסודרים במבנה גבישי. זהו אחד החומרים הקשים ביותר המוכרים לאדם והוא משמש לעתים קרובות בתכשיטים ובפריטים דקורטיביים אחרים. יהלומים מגיעים במגוון צבעים, צורות וגדלים, וניתן למצוא אותם במדינות רבות ושונות ברחבי העולם.

איך לדעת אם יהלום אמיתי

כאשר מדובר בקניית יהלומים, חשוב לוודא שאתם מקבלים יהלום אמיתי ולא מזויף. הנה כמה טיפים ומבחנים שתוכלו להשתמש בהם כדי לדעת אם יהלום אמיתי או לא.

מבחן הערפל

אחת הדרכים הפשוטות ביותר לדעת אם יהלום אמיתי היא להשתמש במבחן הערפל. קח את היהלום והחזק אותו מול הפה. נשמו עליו ואם הערפל מהנשימה שלכם מתפוגג במהירות, אז היהלום אמיתי. אם הערפל נמשך מספר שניות, סביר להניח שהיהלום מזויף.

מבחן המים

דרך נוספת לדעת אם יהלום אמיתי היא להשתמש במבחן המים. קח את היהלום ושחרר אותו לתוך כוס מים. אם היהלום שוקע לתחתית, אז הוא אמיתי. אם הוא צף למעלה או נשאר באמצע, סביר להניח שהוא מזויף.

מבחן הלופה

מבחן הלופה הוא דרך מתקדמת יותר לדעת אם יהלום אמיתי. תצטרך לופה, שהיא זכוכית מגדלת המשמשת תכשיטנים. הסתכל דרך הלופה על היהלום ובדוק אם יש פגמים או תכלילים. אם ליהלום יש פגמים או תכלילים, סביר להניח שהוא אמיתי. אם הוא ללא רבב, סביר להניח שהוא מזויף.

מבחן מוליכות תרמית

בדיקת המוליכות התרמית היא דרך נוספת לדעת אם היהלום הוא אמיתי. קח את היהלום והנח אותו על משטח מתכת. אם היהלום אמיתי, אז הוא יוביל את החום מהמתכת ויתחמם. אם זה לא מתחמם, אז זה כנראה מזויף.

השוואה מהירה

מִבְחָן יהלום אמיתי יהלום מזויף
מבחן ערפל ערפל מתפזר במהירות ערפל משתרר
בדיקת מים שוקע לתחתית צף או נשאר באמצע
מבחן לולאה יש פגמים או תכלילים מוּשׁלָם
בדיקת מוליכות תרמית הופך חם לא מתחמם

כאשר מדובר בקניית יהלומים, חשוב לוודא שאתם מקבלים יהלום אמיתי ולא מזויף. הבדיקות והטיפים המפורטים לעיל יכולים לעזור לך לקבוע אם יהלום אמיתי או לא. עם זאת, תמיד עדיף להתייעץ עם תכשיטן מקצועי אם אינך בטוח. הם יכולים להשתמש בציוד מיוחד כדי לקבוע במדויק אם יהלום אמיתי או לא. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן