how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » האם יש להשרות אפונה יבשה לפני הבישול?

האם יש להשרות אפונה יבשה לפני הבישול?

2023-06-16 16:17:00+02:00

מה זה אפונה יבשה?

אפונה יבשה היא סוג של קטניות שנקטפים ומייבשים לצורך אחסון ושימוש מאוחר יותר. הם מקור מצוין לחלבון, סיבים, ויטמינים ומינרלים. אפונה יבשה משמשת לעתים קרובות במרקים, תבשילים ותבשילים, וניתן לבשל אותה במגוון דרכים.

למה כדאי להשרות אפונה יבשה לפני הבישול?

השריית אפונה יבשה לפני הבישול חשובה מכמה סיבות. ראשית, זה עוזר להפחית את זמן הבישול של האפונה, מה שמקל על ההכנה שלה. השרייה גם עוזרת להפחית את כמות התרכובות המייצרות גז באפונה, מה שמקל עליהן לעיכול. לבסוף, השרייה עוזרת להפוך את האפונה למזינה יותר, שכן חלק מהוויטמינים והמינרלים משתחררים למי ההשריה.

איך להשרות אפונה יבשה

השריית אפונה יבשה היא תהליך פשוט. מתחילים בהנחת האפונה בקערה גדולה ומכסים אותה במים קרים. אפשרו לאפונים להשרות לפחות 8 שעות, או לילה. לאחר שהאפונה ספגה, מסננים את המים ושוטפים את האפונה במים מתוקים.

טיפים להשריית אפונה יבשה

בהשריית אפונה יבשה, חשוב להשתמש במים קרים. מים חמים עלולים לגרום לאפונים להפוך לדייסתיים ולאבד מעט מהטעם. כמו כן, חשוב להשתמש בקערה גדולה, שכן האפונה תתרחב עם השרייה. לבסוף, חשוב להשליך את מי ההשריה לאחר סיום ההשריה של האפונה.

בישול אפונה יבשה ספוגה

לאחר שהאפונה היבשה הוספגה, היא מוכנה לבישול. זמן הבישול יהיה תלוי בסוג האפונה המבושלת, אך בדרך כלל, יעברו כ-30 דקות עד שהאפונה תהיה רכה. כשמבשלים את האפונה, חשוב להוסיף מספיק נוזלים שיכסו את האפונה, שכן זה יעזור למנוע ממנה להתייבש ולהתקשות.

טיפים לבישול אפונה יבשה ספוגה

כשמבשלים אפונה יבשה ספוגה, חשוב להוסיף קצת טעם לנוזל הבישול. ניתן לעשות זאת על ידי הוספת עשבי תיבול, תבלינים או ירקות לנוזל. חשוב גם לבדוק את האפונה באופן קבוע כדי לוודא שהיא לא מתבשלת יתר על המידה. לבסוף, חשוב להוסיף מעט שומן לנוזל הבישול, כמו חמאה או שמן זית, שכן זה יעזור להוספת טעם ולהפוך את האפונה לרכה יותר.

סיכום

השריית אפונה יבשה לפני הבישול היא שלב חשוב בהכנתה לשימוש במתכונים. השרייה עוזרת להפחית את זמן הבישול, להפחית תרכובות המייצרות גז, ולהפוך את האפונה למזינה יותר. בהשרייה ובישול האפונה חשוב להשתמש במים קרים, קערה גדולה ולהשליך את מי ההשריה. לבסוף, חשוב להוסיף טעם ושומן לנוזל הבישול כדי להפוך את האפונה לטעימה ונימוחה יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן