how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » כמה זמן אפשר לשמור דגים אפויים במקרר?

כמה זמן אפשר לשמור דגים אפויים במקרר?

2023-06-27 16:01:00+02:00

מהם חיי המדף של דגים אפויים?

דגים אפויים הם ארוחה טעימה ומזינה שניתן ליהנות ממנה בדרכים רבות ושונות. אבל כמה זמן אפשר לשמור אותו במקרר לפני שהוא מתקלקל? התשובה תלויה בכמה גורמים, כולל סוג הדג, אופן בישולו וכיצד אחסנו.

סוגי דגים

לסוגים שונים של דגים יש חיי מדף שונים. בדרך כלל, לדגים שומניים כמו סלמון, מקרל וטונה יש חיי מדף קצרים יותר מדגים רזים יותר כמו בקלה, חוואר ופלונדר. הסיבה לכך היא שהשומן בדג יכול להתעפש מהר יותר.

שיטת בישול

אופן בישול הדג משפיע גם על חיי המדף שלו. דג אפוי שמתבשל בתנור או על הכיריים יחזיק מעמד זמן רב יותר מאשר דג מטוגן או על האש. הסיבה לכך היא שתהליך הבישול עוזר לשמר את הדג.

אחסון דגים אפויים

לאחר שהדג מבושל, יש לאחסן אותו בכלי אטום במקרר. זה יעזור לשמור על טריות זמן רב ככל האפשר. חשוב לוודא שהמכל אטום היטב כדי שאף אוויר לא יכנס פנימה ויגרום להתקלקלות של הדג.

כמה זמן מחזיק דג אפוי?

דגים אפויים יכולים בדרך כלל להחזיק מעמד במקרר עד שלושה ימים. לאחר מכן, יש לזרוק אותו. אם לדג יש ריח חזק או ששינה צבעו, יש לזרוק אותו מיד.

טיפים לאחסון דגים אפויים

כדי להבטיח שהדג האפוי שלך יישאר טרי זמן רב ככל האפשר, יש כמה טיפים שעליך לעקוב אחריהם:

  • שומרים את הדג בכלי אטום במקרר.
  • אכלו את הדג תוך שלושה ימים מהבישול.
  • אם לדג יש ריח חזק או ששינה צבעו, השליכו אותו מיד.
  • אם אינכם מתכוונים לאכול את הדג תוך שלושה ימים, הקפיאו אותו עד שלושה חודשים.

איך לדעת אם דג אפוי התקלקל

זה יכול להיות קשה לדעת אם דג אפוי השתבש, אבל יש כמה סימנים שצריך לשים לב אליהם. אם לדג יש ריח חזק, שונה צבעו או מרקם רירי, יש לזרוק אותו.

סיכום

דגים אפויים הם ארוחה טעימה ומזינה שניתן ליהנות ממנה בדרכים רבות ושונות. עם זאת, חשוב לדעת כמה זמן אפשר לשמור אותו במקרר לפני שיתקלקל. בדרך כלל, דגים אפויים יכולים להחזיק מעמד במקרר עד שלושה ימים. לאחר מכן, יש לזרוק אותו. כמו כן, חשוב לוודא שהדג מאוחסן בכלי אטום ולזהות סימנים לכך שהוא התקלקל. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול להבטיח שהדג האפוי שלך יישאר טרי ובטוח לאכילה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן