how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » כמה זמן לאחר נטילת דפו-פרוברה מקבלים מחזור?

כמה זמן לאחר נטילת דפו-פרוברה מקבלים מחזור?

2023-06-25 19:24:00+02:00

מה זה דפו-פרוורה?

Depo-Provera היא סוג של אמצעי מניעה הניתנת כזריקה כל שלושה חודשים. זהו אמצעי מניעה המכיל פרוגסטין בלבד, כלומר מכיל רק את ההורמון פרוגסטין וללא אסטרוגן. זוהי צורה יעילה של אמצעי מניעה, עם שיעור הצלחה של 99% בשימוש נכון.

כיצד פועלת Depo-Provera?

Depo-Provera פועלת על ידי מניעת ביוץ, שהוא שחרור של ביצית מהשחלה. זה גם מעבה את ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית. זה גם מדלל את רירית הרחם, מה שמקשה על השתלת ביצית מופרית.

כמה זמן לאחר נטילת דפו-פרוברה מקבלים מחזור?

זה נפוץ לנשים לחוות מחזור לא סדיר לאחר נטילת דפו-פרוורה. הסיבה לכך היא שהזריקה מונעת ביוץ, הכרחי כדי שהגוף יקבל מחזור סדיר. חלק מהנשים עשויות לחוות כתמים או דימום קל, אך זה לא נחשב למחזור. זה יכול לקחת עד 18 חודשים עד שהמחזור של האישה יחזור לקדמותו לאחר הפסקת דפו-פרוורה. הסיבה לכך היא שלוקח להורמון זמן לעזוב את הגוף. חשוב לציין שגם לאחר שההורמון עזב את הגוף, יכולים לחלוף מספר חודשים עד שהגוף יחזור למחזור החודשי הרגיל שלו.

מהן תופעות הלוואי של דפו-פרוורה?

Depo-Provera יכול לגרום למגוון תופעות לוואי, כולל עלייה במשקל, כאבי ראש, דיכאון וירידה בחשק המיני. זה יכול גם לגרום לדימום לא סדיר או כתמים. חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל תופעות הלוואי שאתה עשוי לחוות.

סיכום

Depo-Provera היא צורה יעילה של אמצעי מניעה, אבל זה יכול לקחת עד 18 חודשים עד שהמחזור של האישה חוזר לקדמותו לאחר הפסקת ההזרקה. חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל תופעות הלוואי שאתה עשוי לחוות. חשוב גם להשתמש באמצעי גיבוי של אמצעי מניעה בזמן נטילת Depo-Provera כדי להבטיח שלא תיכנסי להריון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן