how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » כמה זמן לוקח להתאושש מניתוח עמוד שדרה מותני?

כמה זמן לוקח להתאושש מניתוח עמוד שדרה מותני?

2023-06-24 06:25:00+02:00

מהו ניתוח עמוד שדרה מותני?

ניתוח עמוד שדרה מותני הוא סוג של ניתוח המשמש לטיפול במגוון מצבים המשפיעים על הגב התחתון. מצבים אלו יכולים לכלול פריצת דיסק, היצרות בעמוד השדרה ומחלת דיסק ניוונית. מטרת ניתוח עמוד השדרה המותני היא להקל על הכאב ולשפר את הניידות. בהתאם לסוג הניתוח, זה יכול לכלול הסרת חלק מהחוליות, איחוי חוליות או השתלת מכשיר לייצוב עמוד השדרה.

כמה זמן לוקח להתאושש מניתוח עמוד שדרה מותני?

משך הזמן שלוקח להחלים מניתוח עמוד השדרה המותני יכול להשתנות בהתאם לסוג הניתוח ולבריאותו הכללית של הפרט. בדרך כלל, זה יכול לקחת בין כמה שבועות לכמה חודשים להתאוששות מלאה.

התאוששות מיידית

מיד לאחר הניתוח, המטופל עלול לחוות כאב ואי נוחות. זה נורמלי וניתן להתמודד עם תרופות נגד כאבים. המטופל עלול גם לחוות חוסר תחושה או עקצוץ ברגליים. זה גם נורמלי ואמור להשתפר עם הזמן.

התאוששות לטווח קצר

בטווח הקצר, המטופל יצטרך לקחת את זה בקלות ולהימנע מפעילויות מאומצות. זה כולל הימנעות מכל פעילות הכרוכה בכיפוף, הרמה או פיתול. המטופל צריך גם להימנע מישיבה או עמידה לפרקי זמן ארוכים.

התאוששות לטווח ארוך

בטווח הארוך, על המטופל להעלות בהדרגה את רמת הפעילות שלו. זה כולל התחלת תוכנית פיזיותרפיה כדי לעזור לחזק את השרירים בגב ולשפר את הגמישות. המטופל צריך גם להמשיך לקחת את זה בקלות ולהימנע מכל פעילות הכרוכה בכיפוף, הרמה או פיתול.

דברים שחשוב לדעת

החלמה מניתוח עמוד שדרה מותני יכולה להיות תהליך ארוך וקשה. חשוב להקפיד על הוראות הרופא ולקחת זאת לאט. חשוב גם לנוח הרבה ולהימנע מכל פעילות שעלולה לגרום לפציעה נוספת. לבסוף, חשוב לפנות לטיפול רפואי אם תסמינים כלשהם מחמירים או אם מתפתחים תסמינים חדשים. בסך הכל, החלמה מניתוח עמוד שדרה מותני יכולה להימשך בין מספר שבועות למספר חודשים. חשוב להקפיד על הוראות הרופא ולקחת זאת לאט. עם סבלנות ומסירות, המטופל אמור להיות מסוגל לבצע החלמה מלאה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן