how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » מה ההבדל בין FBI ל-CIA?

מה ההבדל בין FBI ל-CIA?

2023-06-12 09:28:00+02:00

מבוא

הבולשת הפדרלית (FBI) וסוכנות הביון המרכזית (CIA) הן שתיים מהסוכנויות הידועות והחזקות ביותר בממשלת ארצות הברית. על שני הארגונים מוטלת המשימה להגן על ארצות הברית מפני איומים זרים ומפנים, אך יש להם תפקידים ואחריות שונים. במאמר זה נחקור את ההבדלים בין ה-FBI ל-CIA.

תפקידים ואחריות

ה-FBI היא סוכנות אכיפת חוק שאחראית על חקירת פשעים פדרליים ואכיפת חוקים פדרליים. ל-FBI יש סמכות שיפוט על מגוון רחב של פעילויות, כולל טרור, פשיעה סייבר, פשע מאורגן, פשעי צווארון לבן, שחיתות ציבורית, הפרות זכויות אזרח ועבירות פדרליות אחרות. ה-FBI מספק גם מודיעין ותמיכה לסוכנויות אכיפת חוק אחרות. ה-CIA היא סוכנות מודיעין שאחראית על איסוף, ניתוח והפצת מודיעין על מדינות זרות ופעילותן. על ה-CIA מוטלת המשימה לספק לנשיא ולפקידי ממשל אחרים את המידע הנחוץ להם כדי לקבל החלטות מושכלות בנוגע לביטחון הלאומי. ה-CIA גם מבצע פעולות חשאיות ופעילויות חצי-צבאיות.

השוואה מהירה

FBI CIA
סוכנות אכיפת החוק סוכנות מודיעין
חוקר פשעים פדרליים אוסף ומנתח מודיעין
אוכף חוקים פדרליים מספק מודיעין לפקידי ממשל
מספק מודיעין ותמיכה לרשויות אכיפת חוק אחרות מבצע פעולות חשאיות ופעילויות חצי-צבאיות

הִיסטוֹרִיָה

ה-FBI הוקם בשנת 1908 בתור לשכת החקירות. בתחילה הוטל עליו לחקור הפרות של חוקים פדרליים, כגון הפרות הגבלים עסקיים והונאת קרקעות. במהלך השנים, המשימה של ה-FBI התרחבה וכוללת חקירת מגוון רחב של פשעים פדרליים. ה-CIA הוקם ב-1947 כקבוצת המודיעין המרכזית. בתחילה הוטל עליה לתאם את פעילות המודיעין בין גופי המודיעין השונים. לאחר חוק הביטחון הלאומי של 1947, ה-CIA קיבלה את הסמכות לנהל פעולות חשאיות ופעילויות חצי-צבאיות.

שאלות ותשובות

מה ההבדל בין ה-FBI ל-CIA?

ה-FBI היא סוכנות אכיפת חוק שאחראית על חקירת פשעים פדרליים ואכיפת חוקים פדרליים. ה-CIA היא סוכנות מודיעין שאחראית על איסוף, ניתוח והפצת מודיעין על מדינות זרות ופעילותן.

האם ה-FBI מבצע פעולות חשאיות?

לא, ה-FBI לא מבצע פעולות חשאיות. זו אחריות ה-CIA.

האם ה-CIA חוקר פשעים פדרליים?

לא, ה-CIA לא חוקר פשעים פדרליים. זו אחריות ה-FBI.

סיכום

ה-FBI וה-CIA הן שתיים מהסוכנויות החזקות והידועות ביותר בממשלת ארצות הברית. אמנם לשניהם יש אותה מטרה להגן על ארצות הברית מפני איומים זרים ומפנים, אך יש להם תפקידים ואחריות שונים. ה-FBI היא סוכנות אכיפת חוק שאחראית על חקירת פשעים פדרליים ואכיפת חוקים פדרליים. ה-CIA היא סוכנות מודיעין שאחראית על איסוף, ניתוח והפצת מודיעין על מדינות זרות ופעילותן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן