how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » כמה זמן אפשר להשאיר בצק שמרים במקרר? טיפים לבצק שמרים מושלם

כמה זמן אפשר להשאיר בצק שמרים במקרר? טיפים לבצק שמרים מושלם

2023-06-22 16:03:00+02:00

מהו בצק שמרים?

בצק שמרים הוא סוג של בצק העשוי משמרים, קמח ומרכיבים אחרים. הוא משמש להכנת לחמים, מאפים ומוצרי מאפה אחרים. בצק שמרים נעשה על ידי שילוב החומרים ולישה של הבצק עד שהוא חלק ואלסטי. לאחר מכן משאירים את הבצק לתפיחה לפני שמעצבים אותו ואופים אותו.

כמה זמן אפשר להשאיר בצק שמרים במקרר?

אפשר להשאיר בצק שמרים במקרר עד שבועיים. עם זאת, עדיף להשתמש בבצק תוך מספר ימים מהכנתו. אם הבצק נשאר יותר מדי זמן במקרר, השמרים יתחילו להתפרק והבצק יהפוך יבש ומתפורר.

טיפים לבצק שמרים מושלם

השתמש בסוג השמרים הנכון

כשמכינים בצק שמרים, חשוב להשתמש בסוג השמרים הנכון. שמרים יבשים פעילים הם הסוג הנפוץ ביותר של שמרים המשמשים להכנת בצק שמרים. זה זמין גם בגרגירים וגם בפתיתים. שמרים מיידיים זמינים גם הם, אבל הם יקרים יותר ואינם זמינים באותה מידה.

ללוש את הבצק כמו שצריך

לישת הבצק היא שלב חשוב בהכנת בצק שמרים. הלישה עוזרת לפתח את הגלוטן בבצק, מה שמעניק לבצק את המבנה והמרקם שלו. הלישה צריכה להיעשות לפחות חמש דקות, עד שהבצק חלק ואלסטי.

נותנים לבצק לתפוח במקום חמים

לאחר הלישה של הבצק יש להשאיר אותו לתפיחה במקום חמים. הטמפרטורה האידיאלית לעליה היא בין 75 ל-85 מעלות פרנהייט. יש לכסות את הבצק במטלית לחה כדי שלא יתייבש.

חורר את הבצק

לאחר שהבצק הכפיל את נפחו, יש לחורר אותו. זה עוזר להסיר בועות אוויר שנוצרו בבצק. לאחר ניקוב הבצק ניתן לעצב אותו ולאפות אותו.

שאלות ותשובות

אפשר להקפיא בצק שמרים?

כן, אפשר להקפיא בצק שמרים. את הבצק יש לעטוף היטב בניילון נצמד ולהניח בכלי אטום. ניתן להקפיא את הבצק עד שלושה חודשים.

האם אפשר להשתמש במים קרים להכנת בצק שמרים?

כן, ניתן להשתמש במים קרים להכנת בצק שמרים. עם זאת, עדיף להשתמש במים חמימים (בין 105 ל-115 מעלות פרנהייט) כדי להפעיל את השמרים.

האם אפשר להשתמש בקמח תופח להכנת בצק שמרים?

לא, אין להשתמש בקמח תופח להכנת בצק שמרים. קמח תופח עצמי מכיל אבקת אפייה ומלח שעלולים להפריע לתפיחת הבצק.

האם אפשר להשתמש בדבש במקום סוכר בבצק שמרים?

כן, ניתן להשתמש בדבש במקום סוכר בבצק שמרים. עם זאת, עדיף להשתמש בדבש בטעם עדין, כמו תלתן או פריחת תפוז.

סיכום

אפשר להשאיר בצק שמרים במקרר עד שבועיים. עם זאת, עדיף להשתמש בבצק תוך מספר ימים מהכנתו. כשמכינים בצק שמרים, חשוב להשתמש בסוג השמרים הנכון וללוש את הבצק כמו שצריך. יש להשאיר את הבצק לתפיחה במקום חמים ולחורר כלפי מטה לאחר שהכפיל את נפחו. לבסוף, חשוב לזכור שאסור להשתמש בקמח תופח להכנת בצק שמרים וניתן להשתמש בדבש במקום סוכר. למידע נוסף על הכנת בצק שמרים מושלם, צפו בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן