how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » מה עושים עם בצק שמרים שלא תפח? המדריך השלם

מה עושים עם בצק שמרים שלא תפח? המדריך השלם

2023-06-17 02:33:00+02:00

מבוא

בצק שמרים הוא מרכיב יסוד במטבחים רבים, אבל זה יכול להיות מסובך לעבוד איתו. אם בצק השמרים שלך לא תפח, יכול להיות קשה לדעת מה לעשות. במדריך זה נסקור מה לעשות כאשר בצק השמרים שלך לא תפח, כמו גם טיפים כדי לוודא שהבצק שלך תופח נכון בעתיד.

מה עושים עם בצק שמרים שלא תפח

כאשר בצק השמרים שלכם לא תפח, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק את תאריך התפוגה על השמרים. אם פג תוקפם של השמרים, הוא לא יוכל לעשות את עבודתו והבצק שלך לא יתפח. אם השמרים עדיין טובים, אז השלב הבא הוא לבדוק את טמפרטורת המים בהם השתמשתם להפעלת השמרים. אם המים חמים מדי, הם יכולים להרוג את השמרים ולמנוע מהם להתרומם. אם השמרים וטמפרטורת המים טובים, ייתכן שיהיה עליך ללוש את הבצק יותר. הלישה עוזרת לפתח את הגלוטן בבצק, מה שעוזר לו לתפוח. אם הבצק עדיין לא תופח, אז אולי צריך להוסיף עוד שמרים.

טיפים כדי לוודא שהבצק שלך תופח כמו שצריך

יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לוודא שהבצק שלך תופח כמו שצריך. ראשית, ודא שאתה משתמש בכמות הנכונה של שמרים. יותר מדי שמרים עלולים לגרום לתפיחה מהירה מדי של הבצק, בעוד שפחות מדי שמרים לא נותנים לבצק מספיק זמן להתפחה. שנית, ודא שהמים שבהם אתה משתמש כדי להפעיל את השמרים הם בטמפרטורה הנכונה. מים חמים מדי או קרים מדי יכולים להרוג את השמרים ולמנוע מהבצק לתפוח. שלישית, ללוש את הבצק לפרק הזמן הנכון. הלישה עוזרת לפתח את הגלוטן בבצק, מה שעוזר לו לתפוח. לבסוף, וודאו שהבצק נמצא בסביבה חמה ונטולת גירוי. שמרים צריכים חום ולחות כדי לתפוח, אז ודאו שהבצק נמצא במקום חמים ולח.

השוואה מהירה

בְּעָיָה פִּתָרוֹן
שמרים שפג תוקפם בדוק את תאריך התפוגה
מים חמים מדי בדוק את טמפרטורת המים
לא לישה מספיק ללוש עוד בצק
לא מספיק שמרים מוסיפים עוד שמרים
כמות שגויה של שמרים השתמש בכמות הנכונה של שמרים
טמפרטורת מים שגויה השתמש במים בטמפרטורה הנכונה
זמן לישה שגוי ללוש בצק לפרק הזמן הנכון
סביבה שגויה ודאו שהבצק נמצא בסביבה חמה ונטולת גירוי

סיכום

בצק שמרים יכול להיות מסובך לעבודה, אבל עם הטיפים והטריקים הנכונים, אתה יכול לוודא שהבצק שלך תופח בצורה נכונה בכל פעם. הקפידו להשתמש בכמות הנכונה של שמרים, במים בטמפרטורה הנכונה, ללוש את הבצק לפרק הזמן הנכון ולוודא שהבצק נמצא בסביבה חמה ונטולת גירוי. אם בצק השמרים שלכם עדיין לא תפח, אז בדקו את תאריך התפוגה על השמרים, בדקו את טמפרטורת המים, ללוש עוד את הבצק, והוסיפו עוד שמרים במידת הצורך. בעזרת העצות האלה, תוכל לוודא שבצק השמרים שלך תופח כהלכה בכל פעם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן