how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » כמה זמן טחינה ביתית מחזיקה במקרר?

כמה זמן טחינה ביתית מחזיקה במקרר?

2023-06-22 19:04:00+02:00

מה זה טחינה?

טחינה היא משחה העשויה משומשום טחון. זהו תבלין פופולרי במטבח המזרח תיכוני, המשמש לעתים קרובות בחומוס, באבא גנוש ומנות אחרות. הוא משמש גם בחלק מהמטבחים האסייתים והאפריקאיים. טחינה עשירה בחלבון ובסידן, ומהווה מקור טוב לשומנים בריאים.

איך מכינים טחינה ביתית

הכנת טחינה ביתית קלה ודורשת שני מרכיבים בלבד: שומשום ושמן. מתחילים בקליית השומשום במחבת יבשה על אש בינונית במשך כמה דקות עד שהם הופכים לריחניים ומשחימים קלות. תנו להם להתקרר ואז טוחנים אותם במעבד מזון או בבלנדר. מוסיפים כמה כפות שמן ומערבבים עד לקבלת תערובת קרמית וחלקה.

איך לאחסן טחינה ביתית

יש לשמור טחינה ביתית בכלי אטום במקרר. זה יחזיק מעמד עד חודשיים אם מאוחסן כראוי. חשוב להרחיק את הטחינה מאור שמש ישיר ומחום, שכן הדבר עלול לגרום לה להתקלקל מהר יותר.

טיפים לאחסון טחינה

  • שומרים טחינה בכלי אטום.
  • הרחק אותו מאור שמש ישיר ומחום.
  • הטחינה תחזיק עד חודשיים במקרר.
  • אם הטחינה מתחילה להיפרד, מערבבים אותה לפני השימוש.

שימושים לטחינה

טחינה היא תבלין רב תכליתי שניתן להשתמש בו במגוון מנות. ניתן להשתמש בו כמטבל לירקות, כממרח לכריכים, או כמרכיב ברטבים ורטבים. ניתן להשתמש בו גם להכנת חומוס, באבא גנוש ומנות מזרח תיכוניות אחרות.

איך לדעת אם הטחינה התקלקלה

חשוב לבדוק את הטחינה לפני השימוש כדי לוודא שהיא עדיין טובה. אם לטחינה יש ריח או טעם חמצמץ, היא התקלקלה ויש לזרוק אותה. אם הטחינה נפרדה ומעליה שכבה שומנית, היא עדיין בטוחה לאכילה, אך יש לערבב אותה לפני השימוש.

סיכום

טחינה ביתית יכולה להיות תוספת טעימה ומזינה לבישול שלך. קל להכנה וניתן לשמור במקרר עד חודשיים. הקפידו לבדוק את הטחינה לפני השימוש כדי לוודא שהיא עדיין טובה. למידע נוסף על איך מכינים ושומרים טחינה, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן