how to get to sleep
חיפוש
דף הבית » כללי » כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

2023-06-25 22:44:00+02:00

מה קורה כאשר משאירים אוכל מחוץ למקרר?

השארת מזון מחוץ למקרר יכולה להיות עסק מסוכן. כשמזון נשאר מחוץ למקרר, הוא יכול להפוך במהירות כר גידול לחיידקים, שעלולים לגרום להרעלת מזון. ככל שהמזון נשאר בחוץ, כך גדל הסיכוי שהוא יזדהם. טמפרטורת החדר יכולה גם להשפיע על כמה מהר המזון מתקלקל. אם החדר חם, האוכל עלול להתקלקל מהר יותר. אם החדר קר, האוכל יכול להחזיק מעמד זמן רב יותר.

כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

משך הזמן שניתן להשאיר מזון מחוץ למקרר תלוי בסוג המזון. בדרך כלל, אין להשאיר מזונות מתכלים כגון בשר, עוף, דגים, מוצרי חלב וביצים מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים. ניתן להשאיר מזונות שאינם מתכלים כגון לחם, עוגה ועוגיות מחוץ למקרר למשך עד ארבע שעות.

סיכונים בהשארת מזון מחוץ למקרר

השארת מזון מחוץ למקרר זמן רב מדי עלולה להגביר את הסיכון להרעלת מזון. חיידקים יכולים לגדול במהירות על מזון שנותר מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים. מזון שנשאר מחוץ למקרר יותר מדי זמן יכול גם להתייבש ולאבד את טעמו.

השוואה מהירה

סוג מזון זמן מחוץ למקרר
מזונות מתכלים 2 שעות
מזונות שאינם מתכלים 4 שעות

בכל הנוגע לבטיחות מזון, תמיד עדיף לטעות בצד של זהירות. אם אינכם בטוחים כמה זמן נשאר אוכל מחוץ למקרר, עדיף לזרוק אותו. כמו כן, חשוב לזכור שאסור להשאיר אוכל מחוץ למקרר זמן רב מדי. אם אוכל נשאר בחוץ במשך יותר משעתיים, יש לזרוק אותו. כמו כן חשוב לזכור שיש לאחסן מזון במקרר בטמפרטורה הנכונה. יש להגדיר את טמפרטורת המקרר ל-4 מעלות צלזיוס ומטה. בעת אחסון מזון במקרר, חשוב לוודא שהמזון מאוחסן בכלים או בשקיות אטומות. זה יעזור לשמור על טריות המזון לאורך זמן. חשוב גם לזכור להפריד בין מזון גולמי למבושל. זה יעזור למנוע זיהום צולב. לבסוף, חשוב לזכור תמיד לשטוף ידיים לפני ואחרי הטיפול במזון. זה יעזור להפחית את הסיכון להרעלת מזון. על ידי ביצוע העצות הפשוטות האלה, אתה יכול לעזור להבטיח שהמזון שלך בטוח לאכילה ושהוא יישאר טרי לאורך זמן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן